woensdag 25 juni 2014

Euroshopper of AH-basic voorliefde

Jullie weten allemaal dat ik een student ben. Ik woon in een studentenhuis en we koken (en eten natuurlijk) allemaal graag met elkaar, scheelt weer in de kosten en is gezellig..

Nu zit ik momenteel in een fase van mijn studie waarin ik de uitslag van mijn scriptie moet afwachten. Ik moet hem aanpassen of ik heb hem behaald, zenuwslopend spelletje met de docenten van Saxion wel te verstaan.. Anyway, momenteel heb ik niet veel te doen, en waar anders dan deze tijd beter te besteden dan in de stad? Lekker eten, lekker drinken. Lunchje met huisgenoot hier, wijntje en hapjes met andere vriendinnen daar, en mijn maandloon is er zo doorheen. He, wat vervelend al die vrije tijd, not.

Maar mijn bankrekening vindt het wel degelijk vervelend. Ook omdat, niet minder gezellig, ik deze maand tig cadeaus moet kopen voor mensen die jarig zijn, afscheid nemen of geslaagd zijn (serieus, ik heb er al zes gekocht). Daarom besloot ik al mijn uitgaven deze week dan maar toch te compenseren. En waar dit beter te doen dan bij de boodschappen voor het koken, sorry lieve huisgenootjes. Ik besloot lekker goedkoop nasi te maken, waarvoor we nog rijst in huis hadden. Daarbij kocht ik een aantal producten van de euroshopper.. Of nee, ah-basic heet het nu toch? Nou, in ieder geval kocht ik voor 0,69 een pot augurken, voor 0,35 cent kant en klare kipsaté uit zo'n zakje. Ja eigenlijk te erg en niet eens vlees te noemen, maar het scheelde me a. vlees kopen wat vaak duur is en b. extra kosten voor de pindasaus. Daar kocht ik er 3 van dus daar was ik 1,05 voor kwijt. Verder een zak wokgroente wat wel duur is bij de appie in vergelijking  met bijv. lidl en ook niet van de euroshopper was (AH BASIC, sorry), maargoed.. hij was in de bonus, 1+1 gratis. Samen kostte dit 1,99. Ook kocht ik een zak kroepoek, wat mij 0,66 kostte. Zelf heb ik behoorlijk wat kruiden zoals kukurma en in ons huisje staan er nog veel meer, dus die had ik niet nodig. Samen kookte ik voor 3 studenten dus voor €4,39.. Nou als dat niet goedkoop is. Toetje doen we ook, die maakte ik zelf; apfel strudel van bladerdeeg, rozijnen, appel en kaneel wat ik nog in huis had. Hmm..  Cheap-ass maar heerlijk maaltje al zeg ik het zelf.. Oke oke, ik heb wel eens beter gekookt, en heb nog getwijfeld om kippedijen mee te nemen om sate van te maken omdat dat gewoon veel lekkerder is, maargoed.. ik was eigenwijs en moest mijn kosten compenseren..

Lekker studentikoos artikel dit.. Serieus, de euro..ah-basis lijn is gewoon ideaal als je kosten wilt besparen. meer dan de helft ervan vind ik ook prima te eten. Heb je meer te besteden dan zou ik gewoon gaan voor het ah huismerk of A merk, met name qua vlees of kazen.. Die smaken dan net wat beter.. Maarja, je bent student of je bent het niet; de keuze is aan jou!

Gebruik jij ook wel eens ah-basis of euroshopper of whatever artikelen? wat is jou ervaring hiermee? Let me know!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten