vrijdag 25 juli 2014

Bananenbrood met speculaas

Laatst was ik druk voor school bezig op mijn kamertje. Opeens rook ik een sterke zoete lucht, waar ik niet van wist waar het vandaan kwam. Toen ik naar mijn fruitschaal keek, bleek dit niet zo gek; twee bananen lagen daar met z'n tweetjes mooi bruin te bakken in het zonnetje dat door het raam viel. Wat zeg ik, ze waren al bijna zwart. Tijd om er wat mee te bakken dus!

Vaak had ik al gehoord en op diverse blogjes gelezen van bananenbrood of bananabread, de een nog gezonder dan de ander. Bij dit bananabread is dat niet zo. Met gewone bloem gemaakt, maar maak het zo gezond als je wilt door bijv. speltbloem of volkorenbloem te gebruiken als je wilt. Dit brood is niet uberzoet, maar wel zoet genoeg door de erg rijpe bananen. Ik heb speculaaskruiden en zelfgemaakte mix van noten, gojibessen, pure choco en kokos toegevoegd, maar varieer gerust. Blauwe bessen of kaneel schijnen het ook goed te doen.





Wat heb je nodig?

200 gram bloem
2 eieren
3 hele rijpe bananen
2 theelepels baking soda
1 eetlepel yoghurt (zuur om de soda te activeren)
1 theelepel zout
1 theelepel speculaaskruiden
Mix van wat noten, goji bessen, kokos, rozijnen en pure chocolade (gok 60 gram)




Hoe maak je het?

1. Meng eerst alle droge ingrediënten door elkaar
2. Voeg daarna stuk voor stuk de eieren toe
3. Vervolgens voeg je de yoghurt toe.
4. Meng dit alles goed door elkaar, en voeg daarna de geprakte bananen toe.
5. Stort dit in een ingevet of met bakpapier bekleed cakeblik.
6. Bak hem in een voorverwarmde oven op 175 graden, zo'n 35-40 minuten af.

Serieus mensen dit is heerlijk. Laat het even afkoelen of doe zoals ik en snijdt het kontje eraf en dip deze in de chocolade pasta.. Haha hoe hypocriet.. wel een versie zonder suiker maken, maar het zo compenseren! Achja, genieten mag ook:)

1 opmerking:

  1. Ik had nooit gedacht dat ik ooit weer van mijn herpes zou genezen, ik heb sinds juli vorig jaar herpes, tot ik op een dag op internet op zoek ga naar iemand die een getuigenis aflegt over hoe Dr. Ogala hem helpt zijn herpes te genezen met zijn natuurlijke kruidengeneeskunde, ik was zo verrast toen ik de getuigenis zag, en ik moet ook contact opnemen met de kruidendokter (Dr Ogala) via zijn e-mail die de dame aanraadde aan iedereen die ook hulp nodig zou kunnen hebben. Ik ben deze man van harte dankbaar omdat hij mijn gezondheid heeft hersteld en mij weer een gelukkig mens heeft gemaakt. Iedereen die mogelijk met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, dient vriendelijk contact op te nemen met Dr Ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com of WhatsApp +2349123794867

    BeantwoordenVerwijderen