zaterdag 31 mei 2014

Faro, Algarve Portugal

* Schaam, schaam*.. Oeps

Al veel te lang geen berichtje meer geschreven.. Ik weet niet precies hoe het komt. Ik ben wel druk met school, maar heb wel eens de tijd gehad om een blog te schrijven. Toch heb ik het niet gedaan. Ik had denk ik niet veel zin. Nouja, anyway.. ik had een fantastische tijd twee weken geleden in Portugal. Heerlijk weer, mooie stranden, knusse lieve plaatsjes bezocht en man; wat zijn die Portugezen aardig! Ik weet niet of dat in het hoog seizoen ook zo is, maar voor nu waren ze echt top!

Ook genoeg culinaire hoogstandjes. In de Algarve (Faro, waar ik een superschattig Bed&Breakfast via www.airbnb.com zat, mensen neem een kijkje op die site voor een cheap verblijf tijdens je vakantie!) eten de meeste mensen voornamelijk vis. Vlees moet vaak geimporteerd worden, en vis vangen ze zo in de zee. Heerlijk voor mij aangezien ik een visliefhebber ben. Toch is verse vis eten hier in Nederland vaak duur, in Portugal is het relatief goedkoop. Natuurlijk hebben we ook genoeg 'veredelde cafetaria's' gezien, maar daar ga ik al niet eens naar binnen. Ik wil altijd opzoek naar een leuk restaurantje waar zeker toch ook locals zitten. Zo hebben wij één keer bij een restaurant (Guirella?) gegeten, waar alleen maar locals zaten en het buiten propvol was. Hier at ik een lekkere makreel in een tomaten saus en geroosterde aardappels in de schil! Goede sangria hier trouwens:) Verder hebben wij bij de haven bij een wat chiquer restaurant gegeten waar de bediening top was, en het niet erg vonden als je wat rekening wilde houden met de prijs (tja.. toch studenten he;)).. Hier kon je uit de gekoelde vitrine je eigen visstuk uit kiezen (of je eigen kreeft, maarja.. €€€€) en die werd dan voor je gegrild, heerlijk!

Ook genoeg cocktailbarretjes hier! Zo dronk ik overheerlijke asian mojito's met ananas en strawberry daiqiri's (?).. Columbus en O'Castello zijn aanraders:)

Verder supermooie baaien en cathedraaltjes en en en.. nouja, het is gewoon een bezoek waard die Algarve! prachtig, ook goed te doen met de trein (het gaat wel op zijn dooie gemakje maarja, de NS uit Nederland is ook niet alles).

Je begrijpt dat ik het heerlijk heb gehad, en lekker bijgekomen ben.. Hoewel, ik ben alweer twee weken terug en heb alweer behoefte aan vakantie, erg.. Nouja, ik ga snel de zon in, geniet van jullie weekend, en hier nog wat jaloersmakende foto's!

Ps. Er komt snel weer een receptje online hoor, heb er behoorlijk wat in de planning!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten