donderdag 27 maart 2014

Rijstsalade met kip en rozijnen

Oke mensen, ik ben weer in de blog-mood, dus meteen nog een receptje!


Vandaag moest ik eigenlijk studeren, maar dat is niet echt veel van gekomen.. 'Opeens' verschijnt er dan een bult was in mijn wasmand, moet mijn kamer nodig gestofzuigd worden en ga ik mijn studenthuistaak doen. Ook verzin ik dan wat ik allemaal ga eten die dag, en hoe ik mijn lunch een stuk lekkerder kan maken.. haha herkenbaar voor iemand? lekker soggen.. heerlijk

Anyway, ik zag tot mijn grote teleurstelling dat ik vanaf vandaag iedere dag tot aan maandag alleen moet eten.. Mijn mannelijk huisgenoten (kerels...) zijn hem gepeerd voor het weekend; like serious, wat doen hun voor een opleiding dat ze op donderdag al weekend hebben.. Dussss, nodigde ik voor zaterdag een vriendin uit voor het eten en borrels s avond, en komt morgen een andere vriendin uit mijn 'geboortestadje' lekker bijkletsen s avonds onder het genot van een filmpje, wijntje, chipje.. Genoeg leuke dingen dus weer. En ohja, natuurlijk nog werken tussendoor om dit te kunnen bekostigen.

Voor vanavond moest ik in ieder geval alleen eten, en had ik nog wat kip in de vriezer liggen.. Die haalde ik eruit, en zag dat we nog rijst hadden staan. Ik bedacht me om weer eens een lekkere rijstsalade te maken. Ooit maakte ik deze uit de allerhande, die verrukkelijk was bij de bbq.. Echter, vanavond moest een volwaardige maaltijd zijn, dus ik toverde er lekker gebakken kipstukjes, wokgroente en een heerlijk sausje doorheen en man wat was dat lekker.. Alleen uiteindelijk best veel.. Bordje gaat altijd leeg bij mij, maar damn.. soms kan je dat beter niet doen, vol! nouja, het was wel lekker dus dat scheelt weer. Dus ik deel hier met jullie mijn creatie van vanavond!

Ingredientssss for unos personos (dussss....):
- 75 gr. witte rijst
- 100 gr. kipfilet
- 200 gr. Italiaanse wokgroente
- Rozijnen; gok er lekker op los
- Halvanaise; 3 eetlepels
- Mosterd; 1 theelepel
- Bouillonblokje; kip/groente
- Cajunkruiden
- Peper en zout

Aan de slag:
1. Kook de rijst in ruim water gaar, samen met het bouillonblokje. Laat deze even afkoelen.
2. Ondertussen snijdt je de kipfilet in blokjes en bestrooi je deze met peper en zout.
3. Vervolgens meng je in een klein schaaltje de halvanaise met de mosterd en cajunkruiden. Proef even voor de hoeveelheid kruiden die jij lekker vindt.
4. Bak de kipfilet blokjes in een pan met olijfolie lekker knapperig en bruin. Gooi hier vervolgens de wokgroenten bij en zet het vuur wat zachter.
5. Ondertussen meng je de ietwat afgekoelde rijst met het sausje.
6. Gooi de rozijnen bij de kip en groente en schep goed door.
7. Gooi het kip-groente mengsel bij de rijst en schep alles goed door. Proef even of het nog meer mosterd nodig heeft, en je bent klaar!

Jum jum... later bedacht ik me dat het ook lekker zou zijn wanneer je het sausje vervangt door pesto (groene of rode).. Dus tip for later alligator!

Fijn weekend mensen, drink niet te veel, en doe geen dingen die ik niet zou doen...

Lekker stoel met theedoek ernaast..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten