vrijdag 7 maart 2014

Getest: 'Kip in Braadzak'

Hallo dan lieve mensen,



Zo, alweer een tijdje geleden dat ik online was. Daarvoor had ik uiteraard super veel goede redenen; ik heb uitgebreid carnaval gevierd. En het was LEUK. Serieus, heb het de afgelopen jaren niet meer zo leuk gehad. En ik had nog wel geen zin en vond t maar geldverspilling. Nou, dan zal je dus net zien dat het dan juist leuk wordt. Waarom t zo leuk was, ga ik maar niet met de rest van de wereld delen. Hou ik lekker voor mezelf:)

En dan nu maar weer aan de bak met mijn scriptie. Afgelopen week heb ik geprobeerd mijn verzopen hersencelletjes weer op te bouwen. Dat is me nog niet volledig gelukt geloof ik. Ik zit iedere dag half lam achter de computer, mezelf proberen een schop onder de kont te geven om nu 'dan toch echt aan het werk te gaan', maar veel effect heeft het niet.

Vanmorgen heb ik lekker uitgeslapen. Heb gister na mijn werk nog even bijgekletst met een vriendinnetje, onder het genot van een drankje en nacho's in een café. Toen appte mijn broertje dat hij in mijn stad onverwachts op moest treden, dus daar hebben we nog even gekeken. De muziek knalde door mijn oren, dus toen hij klaar was, en de wijn op, zijn we naar huis gegaan. Hij is wel vet goed trouwens! Als ik de kans krijg laat ik het nog eens aan jullie horen.

Verder naar het topic. Ik kocht laatst een braadzak. Je kent ze wel van de reclame; waarschijnlijk die van Maggi. Ik kocht er gewoon 1 voor 10x (oke niet overdrijven Els, 3x) zo goedkoop, namelijke 39 cent bij de Aldi. Ze hadden hier maar 1 soort, terwijl Maggi vele soorten in het assortiment heeft. Toch vond ik het leuk om mee te nemen en eens te proberen, want hé! lekker budget. De soort die ze bij de Aldi hebben is 'Provencaals'.

Je kunt voor de bereiding kippenbouten gebruiken of kipfilet. Normaliter ben ik geen fan van kippenbouten (iek, dat vel en dat geknaag), maar mijn huisgenootje is er dol op. Dus achja, ik als goed mens wilde haar eens lekker verwennen en nam kippenbouten mee.

Verder is de bereiding super easy. Je ploft de (niet plofkip) in de braadzak die apart in de verpakking zit. Vervolgens maak je de onderste helft van de verpakking open waar de kruiden in zitten en die gooi je in de zak met je boutjes. De zak dichtmaken en even schudden zodat het goed verdeeld. Vervolgens leg je de zak in een ovenschaal en prik je er wat gaatjes met een vork in (dit ging bij mij nog niet zo heel makkelijk, maar ik ben dan af en toe ook wel een klungel). De  ovenschaal zet je in de voorverwarmde oven en in 50 min. bak je je kippenboutjes af. Zorg er wel voor dat ze naast elkaar, en niet op elkaar liggen.

Vervolgens kan je genieten van heerlijke kippetjes. Ik heb er gebakken aardappeltjes en worteltjes bij geserveerd, maar doe lekker waar jij zin in hebt!

Nou het was erg lekker, vonden mijn huisgenootjes ook! Verder was het goedkoop, makkelijk (in de oven en klaar) en weer eens wat anders. Goedgekeurd!

Oh, vanavond staat er voor mij nog wat spannends op de planning. Misschien ooit hierover meer, verder probeer ik jullie niet nieuwsgierig te maken;) Fijn weekend mensen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten