woensdag 26 maart 2014

Tomaten-couscous met gemarineerde kip

Halloooo allemaal!

Daar ben ik weer hoor, terug van weggeweest;)
Nee, ik had het de afgelopen tijd gewoon te druk om te bloggen (lame excuse i know), en toen ik tijd had, werd mij die tijd afgenomen door mijn messy mind, wat ik weer van me af moest zetten door leuke dingen te doen:P Verder ben ik nog even wat buikgriepig geweest (schijnt een virus te heersen), en 2x naar de bios. Eerste keer met het gezin (moest het kerst-uitje worden:P moet je nagaan.. wij kunnen nooit een geschikte datum met zn allen vinden). We gingen naar 12 years a slave; phoe wat heftig maar wat een goed verhaal zeg! Mooie beelden en goede muziek als begeleider, echt een aanrader! Tweede keer was lekker wegkijken op een doordeweekse avond met vriendinnen onder het genot van een grote bak popcorn; hartenstraat! Ook leuk, alleen minder goed verhaal, maar misschien dat je dat al wel begreep. Iemand deze films nog meer gezien?

Ontbijtje voor 2,50 V&D ; die muffins zijn liefde
Dus.. de afgelopen tijd heb ik natuurlijk niet stilgezeten omtrent het koken en bakken, hoewel het er wel wat meer bij in is geschoten. Het eten koken dan niet, maar het was allemaal niet zo spectaculair (lees patatje halen, ontbijten bij de la place, e.d.) en liet het vaker aan mijn huisgenoten over.. Heb het gewoon erg druk met afstuderen, artikel schrijven, coachen, dan nog zoeken naar een vervolgopleiding (werkgelegenheid heeft de bodem geraakt) en allerlei zaken afronden en open dagen en meeloopdagen begeleiden.. Daarnaast werk ik ook nog, hoewel werken geen straf en een heerlijke afleiding is.

Afgelopen zaterdag, oh ne, alweer die zaterdag ervoor, ging ik stappen met een aantal collega's wat erg gezellig was! lachen, gieren brullen, 90's muziek luisteren en meegieren zodat de hele buurt mee kon genieten en de spiegels zowat braken, maar wat heb ik genoten! Haha.. ik had al mijn collega's uitgenodigd en deze moest ik in mijn studentenkamertje proppen, wat erg knus was. Voor de tijd had ik voor een paar dames gekookt aangezien dit voor hen goed uitkwam met werk. Lekker wijntje erbij, en een heerlijk maaltje waar je hieronder van het recept kunt lezen! Het viel goed in de smaak bij beide, dus geslaagd! Wat het was; tomaten-couscous met gemarineerde kip, en dat maak je zo:

Vertellen wat je nodig hebt is op zich ook wel handig:
- Tomaten-couscous. Ik kocht deze bij de Aldi (haha students be like). Ze hadden naturel, spinazie en tomaat, en ik koos dus voor de laatste.
- 300 gr. Kipfilet
- Groene paprika; in stukjes
- Winterpeen; in blokjes
- Ui; gesnipperd
- Teentje knoflook; gesnipperd
- Handje rozijnen
- Bouillonblokje; ik gebruikte kippenbouillon
- Olijfolie
- Peper, zout en Cajunkruiden

1. Snijdt de kipfilet in kleine blokjes, en doe deze in een kom.
2. Schenk hierbij wat olijfolie (ik doe op de gok, liever wat meer dan wat minder) en bestrooi de blokjes met peper, zout en cajunkruiden. Zet dit nu in de koelkast voor een uur (ik deed dit trouwens gewoon 's middags en haalde het voor het koken eruit).
3. Doe wat olijfolie in de pan en bak hierin de knoflook, ui, paprika en winterpeen gaar. Het mag nog wat knapperig zijn, maar wel gaar.
4. In een andere pan bak je de gemarineerde kipfiletblokjes. Hier hoef je geen olijfolie meer voor te gebruiken, aangezien je de kip al in genoeg olie gemarineerd hebt.
5. Ondertussen kook je water in je waterkoker, en doe je 3 kopjes couscous en rozijnen in een kom met het bouillonblokje. Wanneer het water kookt, giet je dit bij de couscous, tot dat er net een randje water bovenop de couscous 'ligt'. Dek deze kom af (met folie, een bord, deksel, wat je zo snel kunt vinden).
5. Gooi de gebakken paprika-ui-wortel, bij de gebakken kipfilet in de pan.
6. Na ongeveer 5 min. zal je couscous goed zijn, roer deze even door en gooi deze ook bij de kip in de pan. Roer alles goed door elkaar, tot dat alles goed warm en gaar is.
7. Schep het op 3 borden, en lekker smullennnnnn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten